Egyre több vásárló tapasztalhatja meg azt, hogy néhány nap alatt megérkeznek az egyik távol-keleti online piactér termékei. Ennek oka, hogy a cég Európa-szerte kialakította raktárhálózatát. Sokakat az tartott vissza eddig a rendeléstől, hogy hosszú heteket kellett várni a csomagra.
Ez a lépés átrendezheti a hazai webáruházak eddig megszokott terepét is. Már eddig is sok webáruház-tulajdonos bosszankodott a Temu térnyerése miatt, ezzel a lépéssel ez még csak fokozódik. A Complexpress webshop logisztika segíthet a gyors és pontos kiszállításban, ez egy lépés lehet a felzárkózásra. Ráadásul a cég minden munkafolyamatot digitálisan, papír és ceruza nélkül végez.
A hazai piacon is érezhető a hatása
Habár Magyarországon és környékén egyelőre nem működnek saját raktárak, a közeli országokban kiépített logisztikai központok által a korábban megszokottnál jóval gyorsabban megérkeznek a rendelések. Ez pedig nem elhanyagolható szempont, hiszen a korábbi, akár hetekig tartó szállítás most már napokban mérhető, ami a vásárlói döntéseket is egyre inkább befolyásolhatja.
Mi vár a hazai webshopokra?
Ahogy a szállítási idők egyre rövidülnek, úgy növekszik a vásárlók elvárása is. Már nem számít különlegességnek az 1-3 napos kiszállítás, inkább alapvető igényként jelenik meg. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy a hazai webshopok megfelelően felkészüljenek raktárkészlettel, gyors belső logisztikával és hibamentes működéssel.
Az árversenyben nehéz lépést tartani egy olyan piactérrel, mint a Temu, amely alacsonyabb árakat kínál, ráadásul most már gyors kiszállítással is dolgozik. Éppen ezért nem biztos, hogy minden hazai webshopnak érdemes ebbe az irányba elmozdulni, tehát az alacsony ár és gyors kiszállítás felé. Sokkal inkább az egyedi termékekre, prémiumminőségre célszerű fókuszálni és megkeresni azt a vásárlói réteget, melynek életmódjával, életszemléletével ez összhangban van.
A vásárlói élmény felértékelődik
Azok a webáruházak, amelyek valódi értéket adnak a vásárlóknak, továbbra is képesek lesznek megtartani a törzsközönségüket. A személyes hangvételű ügyfélszolgálat, az átgondolt márkaépítés és a közösségi média tudatos használata mind segíthetnek abban, hogy a vásárlók hosszú távon is elköteleződjenek. A fenntarthatóságra és etikus gyártásra érzékeny vásárlói rétegnek például nem az ár lesz az elsődleges szempont, hanem a megbízhatóság és az emberi értékek.
Még tudatosabb stratégiára lesz szükség
Az európai szabályozások várható szigorítása ugyan némiképp lassíthatja a nemzetközi piacterek térnyerését, de egy biztos: a vásárlók egyre gyorsabb és kényelmesebb vásárlási élményre vágynak. A hazai kereskedőknek ezért erre is gondolniuk kell: naprakész logisztikai rendszerekkel és tudatos márkastratégiával készüljenek fel a következő időszakra.
Ebben rejlik a hosszú távú siker kulcsa – a megfizethető ár mellett az élményben és az emberközeli hozzáállásban.