Ma egy nagyon népszerű terület a tartalmak generálása, egyre több az erre szakosodott szakember. Számos olyan eszköz létezik ezen a területen, amivel ismertebbé tehetjük a márkánkat, de kell hozzá a szaktudás, sőt, a tapasztalat sem árt.
Egyik ilyen a blog, de annak nem a személyes, hanem a vállalati imázst erősítő formája. Ezzel ugyanis nemcsak a szakértői brandünket növelhetjük, hanem SEO szempontjából is javíthatjuk a helyünket a Google találati listáján. A Prioris közreműködésével a blogolás előnyeit vesszük most sorra, hogy Te is lásd, mennyire hasznos, és még a márkaépítésednek is fontos eleme lehet.
Eddig még nem használtad a tartalommarketingnek ezt a formáját? Akkor épp itt az ideje elkezdeni!
A blogolás előnyeiről röviden
Vannak, akik csak egy felesleges plusznak gondolják a blogolást, mivel se idejük, se ötletük nincs arra, hogy mi kerülhetne egy blogposztba. Mások már tudják, hogy milyen értékkel bír. Egyrészt tökéletes eszköz a márkaépítésre, a szakértői imázs növelésére. Ha minőségi egy tartalom, azzal növelhetjük a fogyasztók bizalmát és vásárlói kedvét, sőt, az oldalunk látogatottságát is.
Emellett nagyban támogatja a keresőoptimalizálást. Ehhez persze kellenek a megfelelő SEO kulcsszavak is, de ha jól használjuk őket, a Google találati listáján organikusan is előrébb kerülhet az oldalunk.
Az aktív blogolással megismerhetjük a vásárlóinkat is. Ugyanis a Google Analytics és a Facebook Pixel segítségével a célközönség viselkedését analizálni tudjuk. Az is egyértelművé válik, hogy miből lett konverzió, és mi az, amit hanyagolhatunk a jövőben.
Lépésről lépésre
Ahhoz, hogy célba érjen az üzenetünk, definiálni kell a célközönségünket. Hiszen más a hangnem és a stílus egy idősebb, szakmai korosztálynál, és megint más a fiataloknál. Ezt követően jöhet a téma. Itt próbáljuk meg a célcsoport problémáit behozni, azt, hogy miben tud nekik segíteni a mi szolgáltatásunk, termékünk.
Ha mindezzel készen vagyunk, a kulcsszókutatásról se feledkezzünk meg! Ebben a Google Ads kulcsszótervező funkciója lehet a segítségünkre. A következetesség pedig már félsiker, jó, ha 2-3 héttel előre megtervezzük, mikor, mit blogolunk!
Milyen egy keresőbarát blogbejegyzés?
SEO szempontjából van pár kitétel, aminek meg kell felelni ahhoz, hogy elérjük a célt a blogunkkal. Ezek egyike a megfelelő kulcsszavak használata, ami azt jelenti, hogy alkalmazzunk hétköznapi szavakat és kifejezéseket! Másik az, hogy legyen a blogposzt áttekinthető, jól tagolt és olvasmányos, érdekes.
Ne használjunk bonyolult, többszörösen összetett mondatokat. Képekkel, videókkal színesíthetjük a szöveget, és olvasmányosabbá is tehetjük. Ügyeljünk a 3000-es karakterszámra is!
Ha pedig elkezdtük a blogolást, folytassuk! Törekedjünk a rendszerességre, legalább a heti egy blogposztra. Ezzel növelhetjük a vásárlói elköteleződést, ami a sikeres marketing kulcsa.